Kap. 11 Vändningen

Lotten strålar, som om någon duschat hennes hy med glitter. Hon drar ut min stol för att påskynda att jag ska sätta mig ner framför den gigantiska tekoppen och de hembakade syltkakorna. Kylskåpet surrar och diskbänken ser ut som ett inferno. Köksgolvet är pudrat med mjöl.

– Vet du vad som har hänt?!
– Näe…
– Han skickade meddelande igår på Facebook! Vi ska ut och äta!

Jag tänker tillbaka när jag sist befann mig i den här lägenheten bland disneyfigurer och instängd ångestluft. Hur hela hennes liv verkade vara slut.

– Jag tänker nog inte fråga vem M är. Ja, du vet det där han skrev på Facebook. Känns onödigt nu när vi är på banan igen. Han vann en golftävling i helgen förresten. Coolt va?
– Ja coolt.
– Tror jag tar nån enkel klänning och så ska jag vara på strålande humör. Han får liksom inte fatta att jag funderat på det här.
– Mmmm.
– Gud vad kul det ska bli!

Hennes hoppfulla uppenbarelse smittar av sig. Något i situationen får mig att vilja ta tag i saker, beta av, skuffa undan och ta ett stort steg. Framåt.

Nästa kapitel publiceras den 4 oktober 2011.

Följ chick lit love med Bloglovin
Om du vill – läs kapitel 1, kapitel 2, kapitel 3, kapitel 4, kapitel 5, kapitel 6, kapitel 7, kapitel 8, kapitel 9 och kapitel 10 .

Lämna en kommentar